قیمت طراحی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت امروز بسیار ارزان تر از گذشته است. شما به راحتی می توانید گرد از پکیج های طراحی سایت را برگزیدن کنید و بعد از چند روز تارنما شما در حوزه و هاست مورد نظرتان قابل دسترسی است. اما احتمالاً برای افرادی که اولین بار است با سوژه طراحی سایت بر می خورند از متفاوت بودن تعرفه ها شگفتی کنند. برای همین در این مقاله از دارکوب حالات گوناگون یک طراحی را روشنگری می دهم.

این که تارنما شما چه نوعی باشد: سایت شناسایی (شرکتی)، فروشگاهی و هر گونه سایر و اینکه در طراحی آن از چه ابزارهایی کاربرد شده باشد می تواند در تعیین قیمت وب سایت تاثیر گذار باشد. در این نوشتار از دارکوب من حالت های فرآوری تارنما با وردپرس را اغلب برای شما کالبدشناسی خواهم کرد.


طراحی سایت با وردپرس
وردپرس WordPress یک سیستم مدیریت محتوا CMS است که با کمک آن می توان انواع مختلفی از تارنما از وبلاگ گرفته الی سایت های شرکتی و فروشگاهی را تاسیس نمود. از توان و محبوبیت وردپرس همین بس که نزدیک بیش از یک چهارم وب سایت های مهم اینترنتی از این سیستم مدیریت درونمایه استفاده می کنند. سایت های مهمی چون Sony Music، Bloomberg Professional و The New Yorker. در مقاله ایی سایر از دارکوب درباره این روشنگری دیتا ام که چه زمانی هایی از CMS کاربرد می کنیم چه زمانی به جای وردپرس به سراغ فریم ورک های طراحی تارنما می رویم.

هزینه گسترش وب سایت
هزینه توسعه تارنما با وردپرس نسبت به امکانات آن متفاوت است. معمولا تارنما های شرکتی کمترین هزینه را دارند. ولی تارنما های فروشگاهی نسبت به امکانات آن می توانند چندین مساوی تفاوت هزینه داشته باشند. بهترین راه برای به دست آوردن خرج یک وب سایت این است که امکانات باره نیاز سایت خویش را به چهره یک RFP نوشته آن را برای یک شرکت های گوناگون ارسال نمایید لغایت آن ها پروپوزال و خرج های خویش را تعیین نمایند.

اما لازم است که شما بدانید که پروژه شما با چه سیستم مدیریت محتوای و تکنولوژی هایی گسترش داده می شود. زمانی که بر سر این موضوع برگزیدن خود را اتمام دادید، می توانید وارد جزئیات شوید. مثلا اینکه قالب وب سایت شما چطور تولید شده است. متعاقباً هر یک از امکانات وب سایت نیز دارای متعرفه ایی مشخص است که تنها با استعلام دقیق مشخص می شود.

من در اینجا به دغدغه قالب وب سایت می پردازم چون می دانم مشکل بسیاری از سایت های طراحی شده در این سرنوشت نهفته است.

طراحی قالب وردپرس
شما برای نما وب سایت و صفحه بندی آن در وردپرس به یک قالب بیچارگی دارید. در قالب است که جای Header، Footer، Sidebar، NavBar و غیره مشخص می شود. در واقع پلاگین های مختلف سایت در این قالب نصب می شوند. بعد گاهی تغییر این قالب فقط کمی کمتر از طراحی وب سایت خرج بر است. ولی قالب یک سایت وردپرسی می تواند به خرده مختلفی تولید شود. یک قالب می تواند به چهره سفارشی برای یک مشتری توسعه دیتا شود یا به اصطلاح از قالب های حاضر استفاده گردد.

طراحی قالب اختصاصی
شاید شما طرح خاصی قیمت طراحی سایت با وردپرس برای تارنما خویش در ذهن دارید. یا وب سایتی به عنوان مدل نمی یابید یا می خواهید طراحی سایت شما کاملا متفاوت باشد. در این چهره شما به سراغ یک طراح وب سایت می روید و در پیش درآمد با کمک طراح بر روی فایل PSD سایت را به صورت یک طرح گرافیکی ایجاد می نمایید. بعد از طراحی و اتمام دگرگونی ها و ویرایش ها و پایانی شدن طرح توسط یک برنامه نویس با زبان ها و کد های مختلف نوشته و پیاده سازی می شود. این شیوه شاید پر هزینه تر و سررسید بر ترین شیوه باشد. اما مزایای خویش را دارد. اینکه طرح در نهایت همان چیزی می شود که صاحب تارنما می خواهد. حال اینکه سلیقه و اراده مشتری چقدر در عمل تارنما را به اهداف کسب و کار نزدیک می کند، موضوع دیگری است.

شما گزینه های دیگری هم برای تعبيه قالب وب سایت خویش دارید. مثلا به کارگیری قالب های آماده، یا اینکه یک قالب از قالب های شناخته شده دارکوب برای وب سایت خویش جاسازی کنید. اما بگذارید اول ببینیم که قالب آماده چیست لغایت به این برسیم که قالب های وردپرس دارکوب چه برتری هایی دارند.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: